Mitä on laadukas sisältö? Helppoja vinkkejä hakukoneystävällisyyteen
Hakukoneystävällisyys | Kirjoittaminen

Mitä on laadukas sisältö? Helppoja vinkkejä hakukoneystävällisyyteen

Sisällöntuottajalle on tärkeää saada tekstinsä tehokkaasti näkyville ja tuottaa myös hakukoneystävällistä sisältöä. Sisältöä tuotetaan milloin mihinkin tarkoitukseen: halutaan saada käyttäjä tekemään jotakin (monesti ostamaan) tai vain informoidaan, opetetaan. Joka tapauksessa sisällöntuottajan tarkoituksena on saada oma asia massojen nähtäville. Pelkkä iso sähköpostilista…

Kolme konstia asiakaslähtöisyyteen – ja voitat joka tapauksessa!
Markkinointivinkit

Kolme konstia asiakaslähtöisyyteen – ja voitat joka tapauksessa!

Asiakaslähtöisyys on yrityksen peruspilareita. Sen pitäisi olla itsestäänselvä asia mutta käytännössä iso osa yrityksistä on hukannut punaisen langan. Mitä se asiakaslähtöisyys tarkoittaa? Asiakaslähtöisyys tarkoittaa sitä, että yritys rakentaa prosessinsa – kaikki prosessit mahdollisuuksien mukaan – ajatellen sitä, miten asiakas haluaa asioida,…

Määrittele tavoite ja kohderyhmä – muuten et pärjää
Kirjoittaminen

Määrittele tavoite ja kohderyhmä – muuten et pärjää

Olen viime vuosien aikana opettanut lukuisia markkinointiviestinnän opiskelijoita. Joka ainoana koulutuspäivänä eteen ovat tulleet viestinnän peruskäsitteet ja uskallan sanoa, että joka ainoan uuden aihealueen on aloittanut paasaukseni siitä, että edetä ei voi, ellei mielessä ole kirkkaasti se, mitä tavoitellaan ja ymmärrys…

5 vinkkiä chattien käyttöön vaikka kellon ympäri
Markkinointivinkit

5 vinkkiä chattien käyttöön vaikka kellon ympäri

Olet varmasti huomannut monen yrityksen nettisivuilla oikeassa alakulmassa esiin plompsahtavan chatti-ikkunan? Ne ovat parin viime vuoden aikana yleistyneet kovasti. Enkä ihmettele, sillä monesti chatin kautta nopeaan ongelmaan löytyy heti vastaus.  Me online-aikakaudella vahvasti elävät ihmiset odotamme nopeita vastauksia, mikäli olemme yritykseen…

Muutama opetus vaalimarkkinoinnista eli “Äiti, olen Jodelissa!”
Instagram | Markkinointivinkit

Muutama opetus vaalimarkkinoinnista eli “Äiti, olen Jodelissa!”

Huhtikuussa 2017  järjestettiin Suomessa jälleen kuntavaalit. Äänestysvilkkaudesta kannettiin huolta etukäteen ja etenkin nuorten huonoa äänestysintoa manailtiin. Olen seurannut muutaman vuosikymmenen aikana vaaleja läheltä, tehnyt hyville ystäville vaalityötä sormet verillä ja pohtinut opittuja asioita jälkeen päin. Digimarkkinointi alkoi toden teolla tulla vaaleihin…

Tubessa on tilaa
Youtube

Tubessa on tilaa

Digitaalisessa maailmassa on paikka, jossa sukupolvien välinen kuilu näkyy selkeimmin: Youtube. Valokuvasta videoon Valokuvaus kuuluu nykyisin monen meistä harrastuksiin jo ihan älypuhelimien loistavien kameroiden takia. Koemme olevamme upeita kuvaajia tai ainakin saamme aikaan kelvollista jälkeä, jota kelpaa jakaa muillekin Facebookissa ja…

5 vinkkiä tehokkaampaan yrityskirjoittamiseen
Kirjoittaminen

5 vinkkiä tehokkaampaan yrityskirjoittamiseen

Näillä vinkeillä selätät monet ongelmat kirjoittamisessa! Ohjeet sopivat niin sähköiseen ympäristöön kirjoittamiseen kuin kaikenlaisiin arkipäivän tilanteisiinkin. Koulutan yritys- ja markkinointiviestintää viikottain. Kursseillani istuu yrittäjiä ja markkinointiviestinnän ammattitutkintoaan suorittavia nuoria aikuisia. Yhteistä heille kaikille on into ja halu tuottaa sisältöä etenkin yritysten nettisivuille…

Asiakaslähtöinen yritys ja sen toiminta
Markkinointivinkit

Asiakaslähtöinen yritys ja sen toiminta

Valmistelin juuri koulutuspäivää asiakaslähtöisestä viestinnästä. Se on lempiaiheitani! Asiakaslähtöisyys, asiakaskeskeisyys ja sellaisen johtaminen kuulostaa vakavalta ja vaativalta. Onhan se sitä, koska asiakaslähtöisyyden tulisi olla yrityksen perusarvo. Mutta yritys voi olla asiakaslähtöinen ilman, että se vaatii muuta kuin järjen käyttöä ja ajattelumalliin…

Verkkokaupan perustamisen helppous ja vaikeus
Markkinointivinkit

Verkkokaupan perustamisen helppous ja vaikeus

Olin puhumassa elokuun lopulla Rasekon Asiaa ja aamukahvia -tilaisuudessa. Otsikkona oli Verkkokaupalla boostia bisnekseen. Paikalla oli jälleen sankoin joukoin yrittäjiä tai yrittäjäksi aikovia ja tunnelma oli lämmin. Puhuin puolisen tuntia ja päällimmäiseksi jäi mieleeni se, että verkkokaupan perustamisessa tärkeää on pohtia…