Tiedätkö mikä on uutiskirjetyökalu? Lähetätkö postia isommalle joukolle?

| syys 18, 2017

Uutiskirjetyökalu helpottaa monen työpäivää.

Viime talvena olin pitämässä markkinointiviestinnän koulutusta ja tuli puhe sähköpostimarkkinoinnista. Tai taisimme puhua ylipäätään sähköposteista ja aiheista, kuten sähköpostimarkkinointi, uutiskirje, jäsenkirje, asiakaskirje. Tuttuja asioita, niitä minunkin sähköpostilaatikkoni tulvii. Muistan kuitenkin kurssilla olleen nuoren miehen todenneen, että “Sähköposti! Eihän kukaan enää lähetä sellaisia.” Vietimme mielenkiintoisen hetken jutellen siitä, voiko sosiaalinen media korvata sähköpostia.

 

Minun mielipiteeni on, että ei voi.

 

Olen kouluttanut vuosien varrella etenkin yrittäjiä sähköiseen markkinointiin ja olen huomannut, miten sosiaalisen median algoritmien muuttuminen on saanut monen palaamaan sähköposteihin panostamiseen. Facebookilla et voi tavoittaa kaikkia – tai et ainakaan voi olla siitä varma, vaikka miten viestisit oikeaan aikaan, erottuvalla kuvalla tai videoviestillä.

 

Jättimäiset ja pienemmätkin jakelulistat outlookissa aiheuttavat murheita

 

Some ei kuitenkaan ole ollenkaan se suurin syy siihen, miksi sähköpostien lähettämiseen kannattaa panostaa. Olen nimittäin saanut olla auttamassa useita yrittäjiä ja yhdistysaktiiveja, jotka alkavat olla solmussa ylläpidettyään useiden satojen (jopa yli 500 vastaanottajan!) jakelulistoja Outlookissa tai Gmailissa. Kuinkahan monen yhdistyksen jäsenrekisteri pyöriikään vain excelin varassa, josta kopioidaan osoitteet satunnaisiin sähköposteihin.

Kuulutko sinä heihin? Tiesitkö, että on olemassa vallan mainioita uutiskirjetyökaluja, joiden avulla niin osoitteiston ylläpitäminen kuin postitusten suunnittelukin sujuu vaivatta ja luotettavasti. Uutiskirjetyökalu, sähköpostimarkkinoinnin työkalut, asiakaskirjetyökalu – näillä työkaluilla on monta eri nimeä, mutta tarkoitus on sama: lähettää isolle joukolle sähköpostia helposti ja luotettavasti.

Uutiskirjetyökalu avuksi

 

Uutiskirjetyökalut eivät ole vain isojen yritysten työkaluja vaan myös pk-yritykset ja yhdistykset voivat mainiosti niitä hyödyntää. 

Viime talvena pidin tuota samaa koulutusta seuraavalla viikolla toiselle ryhmälle, jossa mukana oli yrittäjiä. Tuo ensinmainittu ryhmä koostui hiukan nuoremmista opiskelijoista. Yrittäjät tekivät harvinaisen selväksi, että nyt opetat, heti tänään, miten käytetään Mailchimpia. Heille oli aivan selvää se, että ilman kunnon työkaluja ei sähköposteja kannata lähettää ja että asiakkaat, sidosryhmät ja yhdistysten jäsenet edelleen odottavat saavansa sähköpostilaatikkoonsa asiallisia ja hyvän näköisiä posteja.

Jos Mailchimp kiinnostaa, mutta aloittaminen hirvittää, ei huolta! Olen laatinut nimenomaan vasta-alkajille verkkokurssin, jolla kädestä pitäen opetan, miten Mailchimp otetaan käyttöön ja mitä kaikkea sillä voi tehdä. Kurssi perustuu kaikkeen siihen tietoon, jota olen kerännyt käyttäessäni Mailchimpia asiakkaiden kanssa ja vuosikaudet omien postituslistojen kanssa. Olen opettanut Mailchimpin käyttöönottoa luokkaopetuksena monenlaisille ryhmille, pääosin pk-yrittäjille.

 

Tutustu kurssiin Oppilan kurssikaupassa klikkaamalla TÄSTÄ

 

Tilaa maksuton opas toimitettuna sähköpostiisi

 

oppilan_maksuton_opas uutiskirjetyökalu

Oletko kiinnostunut lukemaan lisää siitä, miten uutiskirjetyökalu voi helpottaa elämääsi? Olen laatinut oppaan, jossa kuvataan monia syitä, miksi uutiskirjetyökalu helpottaa elämääsi, jos tarkoituksenasi on lähettää sähköposteja isolle joukolle. Voit ladata oppaan maksutta tässä alla olevan lomakkeen avulla. 

 

Taina Euro

Taina Euro

Oppilan perustaja, KTM, Ammatillinen opettaja

Taina Euro kouluttaa ja konsultoi markkinointiviestintää ja digitaalista markkinointia Oppila Oy:ssä. Seuraa Instagramissa @tainaeuro ja @oppila.fi

Instagramista löydät myös Tainan ja puolisonsa Kirjallisia-kirjablogin @kirjallisia sekä @melskatti -kissojen tilit.

Oppilan kurssikaupan perinpohjaiset ja tehokkaat Mailchimp-kurssit

Tutustu ja aloita opiskelu heti tänään!
et|arrow_triangle-down_alt2|G

Laita juttu jakoon!

Jos pidit lukemastasi, olisin mahdottoman iloinen, jos klikkaisit alla olevista painikkeista jutun jakoon ystävillesikin.

Myös nämä Oppilan jutut saattavat kiinnostaa sinua:

Tarinankerronta – uutiskirjemarkkinoinnin koukuttava tehokeino Tarinankerronta on noussut yhä tärkeämmäksi avuksi uutiskirjemarkkinoinnissa ja sähköpostien sisällön tehostajana. Myös blogeissa tehokkaimmat kirjoitukset sisältävät jonkin tarinan opetuksineen. &...
Uutiskirjemarkkinointi – 10 syytä miksi se peittoaa somen Otsikkoni on hiukan provosoiva ja on totta, että tuo vertaus ei kaikin osin ole aivan tasapuolinen. Mutta jos tarkastellaan tehokkuutta ja vaivannäköä, ollaan jo aika hyvillä jäljillä ja uutiskirjemar...
GDPR ja Mailchimp – mikä muuttui? GDPR ja Mailchimp - voi mikä sanayhdistelmä! Olen viime päivät kahlannut Mailchimpia ja listannut GDPR-muutoksia, joita Mailchimp lopultakin teki palveluihinsa. Todella: lopultakin. Aloin potea hienoi...
Sähköpostimarkkinointi, uutiskirje, jäsenkirje – ilmaiseksi? Sähköpostimarkkinointi on noussut puheeksi monissa keskusteluissa etenkin viimeisen vuoden aikana, kun some-palvelut ovat muuttaneet algoritmejaan.   Mitä pitäisi tehdä, kun Facebook-posta...

Mailchimp-tehokurssi vasta-alkajille vielä vanhaan hintaan 89 euroa! Kurkkaa kurssikauppaan! Piilota tämä ilmoitus

Pin It on Pinterest